12 Kasım 2011 Cumartesi

Çocuğunuzun Yemeğine Tuz Katarken Bir Kez Daha Düşünün



Şekerin zararlarının yanısıra tuzun da zararlarının farkındayım. Birçok rahatsızlıktan sonra doktorun sağlıklı beslenme reçetesinde çoğunlukla tuz tüketiminin azaltılması yer alır. Ben, çocuğumun özellikle beslenme alışkanlığını edindiği bu dönemde yemekleri az tuzlu olarak yapıyorum. Zaten tuza çok düşkün değildim ya özellikle sevgili oğlumun bizimle aynı yemekleri yemeye başlamasından bu yana yemekleri daha da az tuzlu yapıyorum. Bu durumdan şikayetçi olan sevgili eşim her ne kadar yaptığım az tuzlu yemeklerle kendini ihmal edilmiş hissetse de bunu hepimizin sağlığı için yapıyorum:) Küçük oğlumun şimdiden beslenme alışkanlığında tuzu az kullanması ile yiyeceklerin gerçek lezzetlerini alarak beslenmesini istiyorum. Bunun yanısıra ileriki yaşlarında sağlığı için tuzu azaltmak zorunda kalmasındansa hayatı boyunca az tuzla yediklerinin tadına varmasının daha iyi olacağına inanıyorum.



Fazla tuzun zararlarına değinen, bilinçlendirme amaçlı yazıları okudukça sofrada tuzluğa yer vermeme konusunda isabetli davrandığımı bir kez daha görüyorum. Bu konuda Milliyet Gazetesi'nde yayınlanan yazıya aşağıdaki linkten ulaşın ve lütfen okuyun...

http://bebekvecocuk.milliyet.com.tr/bebeginizin-mamasina-tuz-ekerken-bir-kez-daha-dusunun/molfix/haberdetay/25.10.2011/1455028/default.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder